Okręgowy Inspektor Pracy w Katowicach zaprasza do udziału w XXXI edycji Konkursu „Pracodawca – organizator pracy bezpiecznej”. Ma on na celu promowanie pracodawców, którzy organizują pracę w sposób zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracowników oraz przestrzeganie przepisów prawa pracy, w tym dotyczących legalności zatrudnienia. Konkurs buduje pozytywny wizerunek pracodawcy, dbającego o systematyczną poprawę stanu bhp.
W konkursie mogą uczestniczyć pracodawcy, którzy uzyskali pozytywną ocenę stanu bezpieczeństwa i warunków pracy. Ze względu na różnorodność i skalę problemów związanych z zapewnieniem bezpiecznych warunków pracy w zakładach o różnej wielkości zatrudnienia, pracodawcy będą oceniani w trzech kategoriach:
- I kategoria - zakłady pracy do 49 zatrudnionych,
- II kategoria - zakłady pracy od 50 do 249 zatrudnionych,
- III kategoria - zakłady pracy powyżej 249 zatrudnionych.
Konkurs odbywa się dwuetapowo tj. pierwszy etap konkursu odbywa się na szczeblu regionalnym, a drugi etap konkursu odbywa się na szczeblu ogólnokrajowym.
Zgłoszenia należy kierować do Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach. Zgłoszenie do konkursu obejmuje:
- ankietę zawierającą podstawowe dane o pracodawcy,
- prezentację zakładu,
- pisemne oświadczenie pracodawcy o postępowaniach karnych
i postępowaniach w sprawach o wykroczenia zakończonych lub będących
w toku, - oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych oraz wykorzystanie wizerunku,
- oświadczenie o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Powyższe dokumenty zgłoszeniowe stanowią załączniki do regulaminu.
Pracodawco!
Zapoznaj się z regulaminem i wyślij swoje zgłoszenie do 15 czerwca 2024 r. na adres:
Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach,
ul. Owocowa 6-6a
40-158 Katowice
lub drogą mailową na adres: promocja@katowice.pip.gov.pl
Telefon kontaktowy: 32 60 41 109