Jesteś na stronie Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach

Przejdź na stronę Państwowej Inspekcji PracyJak zgłosić wypadek

Dodano: 21 lipca 2023
1:8 minut

Informujemy, że pod hasłem "Kodeks pracy pod lupą" publikujemy odpowiedzi na pytania dotyczące znowelizowanych przepisów Kodeksu pracy. Poniżej - odpowiedź na pytanie, w jaki sposób pracodawca informuje pracownika o warunkach zatrudnienia.​

Pytanie: W jaki sposób pracodawca informuje pracownika o warunkach zatrudnienia? Czy wystarczy odesłać do konkretnych przepisów kodeksu pracy i regulaminu zakładowego, czy jednak należy podać informacje szczegółowo?

Odpowiedź: Zgodnie z art. 29 § 3 Kodeksu pracy pracodawca ma obowiązek poinformowania pracownika w postaci papierowej lub elektronicznej o warunkach zatrudnienia wymienionych w tym przepisie, w tym o przysługującym pracownikowi dobowym i tygodniowym odpoczynku, długości okresów wypowiedzenia, czy instytucji zabezpieczenia społecznego, do których wpływają składki na ubezpieczenia społeczne związane ze stosunkiem pracy. W przypadku warunków zatrudnienia, o których mowa w art. 29 § 3 pkt 1 lit. a-f, h-k i pkt 2, poinformowanie może nastąpić przez wskazanie w postaci papierowej lub elektronicznej odpowiednich przepisów prawa pracy oraz prawa ubezpieczeń społecznych. W świetle tego przepisu poinformowanie pracownika o warunkach zatrudnienia może odbyć się w dwojaki sposób, tj. poprzez wskazanie pracownikowi odpowiednich przepisów z odesłaniem do konkretnej jednostki redakcyjnej, bądź też poprzez przytoczenie treści przepisu z uwzględnieniem statusu, jak posiada pracownik. Powyższe zasady dotyczą również przepisów wewnątrzzakładowych.

 

Zobacz magazyn Inspektor Pracy

Zobacz również

Szukaj

Logo PIP

Menu